Dvadsať Junior Ambasádorov Unicef sa vzdelávalo na SPU
napísal Renáta Chosraviová
Junior Ambasádori Unicef Slovensko budú vďaka podpore SlovakAid prinášať fakty o témach súvisiacich s klimatickou zmenou, jej dopadoch a predchádzaní.
Na Fakulte ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre si 7. októbra vyskúšali neuromarketingový test, oboznámili sa s činnosťou vedeckého Laboratória spotrebiteľských štúdií FEM a meraním kvality ovzdušia. Docent Jakub Berčík mladým ambasádorom predniesol prednášku na tému Neuromarketing ako nástroj chápania postojov človeka. Zároveň im predstavil nový projekt kooperačných partnerstiev s názvom „Zvyšovanie povedomia a vedomostnej základne s big data v oblasti kvality ovzdušia a jej vplyvu na zdravie populácie“, ktorý koordinuje SPU v Nitre.
Účastníci programu sa oboznámili aj s aktivitami oddelenia reklamy Kreatívneho centra SPU v Nitre a konzorcia DETECT. Súčasťou podujatia bola prednáška na tému Vodozádržné opatrenia v krajinnej architektúre, ktorú odprezentovala doktorandka Katarína Slobodníková pod vedením docenta Attilu Tótha z Fakulty záhradníctva a krajinného inžinierstva SPU. Mladí ambasádori budú získané inšpiratívne poznatky prinášať svojim rovesníkom cez profil fakty_visti na Instagrame a blogu. Expertnou prácou na sociálnych sieťach ich previedla influencerka Kristína Suchánková, ktorá vystupuje na instagrame ako @thetolerantcook.
Klub Junior Ambasádorov Unicef je priestor, kde majú mladí ľudia možnosť pod vedením mentorov systematicky pracovať na viacerých úrovniach s dátami a faktami. V rámci mentoringového programu sa stretávajú s odborníkmi, výskumníkmi, ale aj influencermi, ktorí ich prevedú vyhľadávaním pôvodných zdrojov informácií a formovaním výstupov pre rovesníkov a verejnosť.