Kreatívna kaviareň ponúka inšpiratívne stretnutia a tvorivé diskusie v Kreatívnom centre SPU

napísal

Hlavným cieľom je podporiť inovatívne zmýšľajúcich študentov a zamestnancov fakulty a univerzity pri realizácii ich nápadov. Témou pilotného podujatia bol kreatívny marketing, odhaľovanie spotrebiteľského správania a využitie inovatívnych riešení v prepojení na študijné predmety a výskum na FEM. Do Kreatívnej kaviarne zavítali študenti druhého ročníka obchodného podnikania, ktorí sa venujú výskumu trhu, ako aj odborníci FEM, ktorí majú záujem spolupracovať a byť kreatívni. V rámci podujatia si prezreli nový multifunkčný priestor Kreatívneho centra pre výskum a udržateľné inovatívne riešenia, oboznámili sa s oddeleniami, modernými technológiami a možnosťami, ktoré centrum ponúka.

„Keďže v Kreatívnom centre je oddelenie reklamy, chceme aktívne využívať všetky možnosti a príležitosti, ktoré môže priniesť spolupráca medzi odborníkmi našej fakulty, zamestnancami Kreatívneho centra a lokálnymi podnikateľmi. Vieme ich osloviť správnou myšlienkou, ponúknuť im nápady, ktoré potrebujú vo svojej podnikateľskej činnosti,“ uviedla dekanka FEM Elena Horská.

Multifunkčné priestory, moderné ateliéry pre krajinársku tvorbu a dizajn, laboratóriá virtuálnej a rozšírenej reality, kamerové a 3D štúdiá si prezreli aj zahraniční hostia. Medzi nimi aj profesor Nirundon Tapachai z Univerzity Kasetsart v thajskom Bangkoku a profesor Gaetano Macario z talianskej Univerzity Aldo Moro v Bari. Ako sa Macario vyjadril, na univerzite v Bari majú moderné inovatívne centrum. „Uvítali by sme, keby sa vytvorila komunita ľudí ochotných vzájomne spolupracovať vo vede, výskume a vzdelávaní a kreatívne tvoriť,“ povedal s nadšením.

V rámci diskusie sa hovorilo o téme kreatívneho marketingu, prepájaní Kreatívneho centra so študijnými predmetmi a výskumom na univerzite.

Kreatívne centrum SPU otvorila univerzita 15. mája 2024 v priestoroch Slovenskej poľnohospodárskej knižnice. Zamerané je na tri odvetvia kreatívneho priemyslu – dizajn, architektúru, reklamu a marketing.

Ísť späť