Partnership Day na FEM opäť prepojil študentov s praxou

napísal

„Našou myšlienkou je poskytnúť priestor na prezentáciu partnerským a ďalším inštitúciám, s cieľom vytvárať partnerstvo medzi firmami, fakultou a študentmi. Pre našich študentov je nevyhnutné, aby boli čo najviac v kontakte so zástupcami podnikov a zisťovali, čo je perspektívne študovať pre úspešné uplatnenie sa v budúcnosti,“ povedala dekanka Elena Horská.

Na tohtoročnom dni sa prezentovalo 26 podnikateľských subjektov. Jeden stánok bol venovaný aktivite Veda spája, kde boli prezentované projekty riešené na SPU, medzi nimi aj celouniverzitný projekt Invest. Súčasťou podujatia boli workshopy, konzultácie a rozhovory zástupcov praxe so študentmi. Študenti sa mohli dozvedieť najnovšie informácie, získať kvalitnú odbornú stáž, brigádu či prácu. Na workshopy firiem sa študenti cielene registrovali, takže každý si mohol vypočuť tému, ktorá ho najviac zaujíma. Podujatie mohli využiť aj pedagógovia, dozvedieť sa novinky z praxe a vďaka komunikácii s firmou inovovať svoj predmet.

Zameranie firiem reflektovalo študijné programy fakulty. Predstavili sa firmy z oblasti účtovníctva a audítorstva, producenti potravín, ako aj výrobcovia z priemyselného parku, ktorí hľadajú ľudské zdroje.

Fakulta ekonomiky a manažmentu už viacero rokov v praxi úspešne realizuje spoluprácu s firmami v oblasti vzdelávania. So spoločnosťou Lidl funguje koncept vzdelávacieho projektu v oblasti maloobchodu Retail Academy, s Americkou obchodnou komorou ponúka predmet zručnosti pre úspech. „Novinkou a ďalším krokom vpred by mala byť vzdelávacia aktivita s najväčšou poradenskou spoločnosťou na Slovensku – PwC. Ide o predmet orientovaný na ekonomiku a účtovníctvo. Chceme začať výučbu nových modulov pre certifikovaných účtovníkov v rámci vzdelávacieho programu, ktorý firma ponúka. Veríme, že naša nová aktivita prispeje k zamestnanosti hlavne vo veľkých multinacionálnych spoločnostiach,“ uviedla E. Horská.

 

 

Ísť späť