V Laboratóriu spotrebiteľských štúdií skúmali emocionálne faktory pri nákupnom rozhodovaní
napísal Renáta Chosraviová
„Zrealizovali sme výskum s názvom Kvalitatívna analýza emocionálnych faktorov pri nákupnom rozhodovaní, vnímaní značky a USP produktu (USP -„unique selling proposition“ - jedinečný predajný argument) SOMAVEDIC, kde sa skúmal harmonizér prostredia a jeho vplyv na ľudí, vyhľadávanie produktu cez webové prehliadače, ako aj webová stránka zadávateľa,“ informovala dekanka FEM profesorka Elena Horská.
Inou zaujímavou spoluprácou bola pred časom marketingová štúdia využitia retro značiek pri predaji mäsových výrobkov pre Mäsokombinát Púchov. „V tomto projekte sa testovali produkty bez chémie, produkty so značkou Nutri Score, retro-značkami, alebo aj ďalšími inovatívnymi produktmi v nových segmentoch, napríklad saláma s prídavkom červenej repy či nátierka hummus,“ priblížila koordinátorka projektov E. Horská.
Dodala, že na výskumoch pre potreby praxe pracoval tím odborníkov fakulty pod vedením riaditeľa Laboratória spotrebiteľských štúdií docenta Jakuba Berčíka, ktorí využívajú biometrické a neurozobrazovacie zariadenia, ako aj patentovú technológiu pre zber dát.
Laboratórium spotrebiteľských štúdií úspešne slúži nielen na výskumnú činnosť a výučbu študentov, ale aj na účely komerčných projektov fakulty v spolupráci s podnikateľskými subjektmi.