Kľúčové indikatívne ukazovatele kvality vzdelávania

SPU v Nitre systematicky zhromažďuje a vyhodnocuje informácie dôležité pri implementácii vnútorného systému kvality v podobe výročných správ o výchovnovzdelávacej činnosti, správ o vede a výskume a iných priebežných monitorovacích správ. V rámci analyzovania jednotlivých činností využíva súbor ukazovateľov.

 

Kľúčové indikatívne ukazovatele kvality vzdelávania

Cieľ ukazovateľa Označenie ukazovateľa Názov ukazovateľa
Hlavným cieľom ukazovateľov je zistiť súlad ponuky a záujmu o štúdium
študijných programov vysokej školy
1.A Počet ponúkaných študijných programov 1. 2. 3 stupeň
1.B Podiel neotvorených študijných programov v akademickom roku z celkovej ponuky
1.C Počet ponúkaných študijných programov v inom ako slovenskom jazyku
1.D Podiel neotvorených študijných programov v inom ako slovenskom jazyku v akademickom roku z ich celkovej ponuky.
1.E Počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku.
1.F Počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku s iným ako slovenským občianstvom.
1.G Podiel zapísaných študentov zo všetkých prihlásených záujemcov o štúdium v príslušnom akademickom roku.
1.H Podiel prijatých študentov z iných vysokých škôl v 2. a 3. stupni vzdelávania
Cieĺom je monitorovať  vhodnosť metód výberu a posudzovania
spôsobilosti na štúdium, na hodnotenie stavu a vývoja progresu študentov v procese vzdelávania
a miery predčasného ukončenia štúdia.
2.A Počet študentov vysokej školy/študijného programu v jednotlivých rokoch štúdia
2.B Podiel študentov prvého roka štúdia, ktorí predčasne ukončili štúdium v štruktúre podľa dôvodu (vylúčenie pre neprospech, zanechanie štúdia, zmena študijného programu)
2.C Miera predčasného ukončenia štúdia v ďalších rokoch štúdia.
2.D Podiel zahraničných študentov z celkového počtu študentov.
2.E Podiel študentov s iným ako slovenským občianstvom študujúcich v inom ako slovenskom jazyku z celkového počtu študentov.
2.F Podiel študentov prekračujúcich štandardnú dĺžku štúdia.
2.G Priemerná dĺžka nadštandardnej dĺžky štúdia.
2.H Počet odhalených akademických podvodov, z toho počet plagiátov
2.I Počet disciplinárnych konaní (vylúčenie zo štúdia, napomenutie, bez následkov a pod.).
2.J Počet absolventov.
Cieľom je a hodnotenie stavu a vnímania vzdelávania orientovaného na študenta a podpory
študentov
3.A Pomer počtu študentov a učiteľov.
3.B Počet záverečných prác vedených vedúcim záverečnej práce (priemerný a maximálny).
3.C Podiel kontaktnej výučby (vrátane podpory študentov) na celkovej pracovnej kapacite učiteľov vysokej školy/študijného programu (v hodinách za týždeň).
3.D Podiel vyslaných študentov na mobility do zahraničia z celkového počtu študentov
3.E Priemerný počet kreditov za profilové predmety v študijnom programe.
3.F Počet prijatých študentov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku
3.G Rozsah podpory a služieb kariérového poradenstva (odhadované v hodinách na študenta)
3.H Počet zamestnancov so zameraním na podporu študentov (študijné a kariérové poradenstvo)
3.I Podiel študentov, ktorí sa zapojili do hodnotenia kvality výučby a učiteľov študijného programu z celkového počtu študentov a miera spokojnosti študentov
3.J Miera spokojnosti študentov s kvalitou výučby a učiteľov.
3.K Miera spokojnosť študentov so špeciálnymi potrebami.
3s.L Počet podaných podnetov študentov.
Ukazovatele slúžia na monitorovanie štruktúry pedagogického personálu so zameraním na kvalifikáciu,
vek a cirkuláciu učiteľov
4.A Počty všetkých učiteľov na funkčnom mieste prof., doc., odborný asistent, asistent, lektor, ostatní
4.B Počty samostatných výskumných pracovníkov s absolvovanou vysokou školou 2. stupňa (spolu s počtom učiteľov = počet tvorivých pracovníkov TP)
4.C Počet učiteľov s vedecko-pedagogickým titulom, vedeckou hodnosťou a vedeckou kvalifikáciou (prof. doc., DrSc., VKSI., VKSIIa)
4.D Podiel učiteľov s PhD. a vyššie na celkovom počte učiteľov.
4.E Vek učiteľov študijného programu zabezpečujúcich profilové predmety (priemerný vek a rozpätie).
4.F Podiel učiteľov absolventov inej vysokej školy.
4.G Podiel učiteľov, ktorí získali PhD. (alebo ekvivalent) na inej vysokej škole ako pôsobia.
4.H Podiel učiteľov praxou dlhšou ako 1 rok na zahraničnej vysokej škole alebo na výskumnej inštitúcii v zahraničí
4.I Počet prijatých učiteľov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku.
4.J Podiel vyslaných učiteľov na mobility do zahraničia v príslušnom akademickom roku
Cieľom je posúdenie  tvorivých činností v súvislosti s uskutočňovaním vzdelávania
v jednotlivých stupňoch a odboroch vzdelávania, alebo pri posudzovaní plnenia štandardov pre
habilitačné konanie a inauguračné konanie
5.A Počet publikačných výstupov na prepočítaný stav učiteľov za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch štúdia a kategóriách výstupov a podľa fakúlt. Podrobne príloha 18A.
5.B Počet publikačných výstupov učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch uskutočňovaného štúdia a kategóriách výstupov (alebo ekvivalent napr. v umení) a podľa fakúlt. Podrobne príloha 18B.
5.C Počet publikačných výstupov študentov doktorandského štúdia, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch uskutočňovaného štúdia a kategóriách výstupov (alebo ekvivalent napr. v umení) a podľa fakúlt. Podrobne príloha 18C.
5.D Počet ohlasov na publikačné výstupy na prepočítaný stav učiteľov za ostatných 6 rokov. Podrobne príloha 18DE.
5.E Počet ohlasov na publikačné výstupy na prepočítaný stav učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science a Scopus za ostatných 6 rokov. Podrobne príloha 18DE.
5.F Počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa zvyklostí v odbore a podľa fakúlt (Q1 a Q2 v B). Podrobne príloha 18FG.
5.G Hodnotenie úrovne tvorivej činnosti pracoviska vysokej školy. Počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa fakúlt (Q1 a Q2 v B). Podrobne príloha 18FG.
5.H Výška získanej finančnej podpory z domácich a medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru a podľa fakúlt. TU Spolu za SPU v EUR, podrobne príloha 18H.
5.I Počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) na školiteľa (priemerný a maximálny).
5.J Počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) v prislúchajúcom odbore habilitácií a inaugurácií. Podrobne príloha 18J.
5.K Počet školiteľov v odbore habilitácií a inaugurácií (fyzické osoby aj FTE). TU spolu za SPU, podrobne príloha 18K.
5.L Počet schválených návrhov na udelenie titulu profesor vo vedeckej rade vysokej školy v bežnom roku. TU spolu za SPU, podobrobne príloha 18LM.
5.M Počet schválených návrhov na udelenie titulu docent vo vedeckej rade v bežnom roku. TU spolu za SPU, podobrobne príloha 18LM.
5.N Počet zastavených habilitačných konaní a inauguračných konaní (začatých konaní, ktoré boli vo vedeckej rade neschválené, stiahnuté uchádzačom alebo ináč zastavené) v bežnom roku. Toto nesledujeme, ale sú také prípady (Slamecka, Pokryvkova)
Cieľom je indikovať súlad dosiahnutého vzdelania s požiadavkami trhu práce a vnímanie výstupov
vzdelávania zamestnávateľmi a súvisiace trendy
6.A Miera uplatniteľnosti absolventov vysokej školy/študijného programu.
6.B Miera spokojnosti zamestnávateľov s dosahovanými výstupmi vzdelávania študijného programu.

 

Kľúčové indikatívne ukazovateľe kvality definované v dlhodobom zámere SPU v Nitre na roky 2022 - 2028

STRATEGICKÁ OBLASŤ PODOBLASŤ MERATEĽNÝ UKAZOVATEĽ / INDIKÁTOR
Zabezpečenie kvality a rozvoj ľudských zdrojov Kvalita vzdelávania priemerný počet študentov na ponúkaných študijných programoch
počet ponúkaných študijných programov zabezpečovaných viacerými fakultami univerzity
počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku
podiel študentov prvého roka štúdia, ktorí predčasne ukončili štúdium k príslušnému pôvodnému počtu študentov
miera predčasného ukončenia štúdia v ďalších rokoch štúdia
pomer počtu študentov a učiteľov
podiel zapísaných študentov zo všetkých uchádzačov o štúdium
Rozvoj ľudských zdrojov počty všetkých učiteľov na funkčnom mieste profesor, docent, odborný asistent, asistent, lektor, ostatní
počet schválených návrhov na udelenie titulu profesor a docent  vo vedeckej rade v bežnom roku
podiel učiteľov s vedecko-pedagogickým titulom, vedeckou hodnosťou a vedeckou kvalifikáciou na celkovom počte učiteľov
počet študentov a zamestnancov využívajúcich psychologické a kariérne poradenstvo
podiel žien na celkovom počte učiteľov
podiel postdoktorandov k celkovému počtu výskumných pracovníkov
počet schválených návrhov na udelenie vedeckých kvalifikačných stupňov IIa a I v bežnom roku
Internacionalizácia Vzdelávanie počet ponúkaných študijných programov v inom ako slovenskom jazyku
počet študijných programov s medzinárodnou akreditáciou
počet študijných programov zabezpečovaných v spolupráci so zahraničnými univerzitami (spoločné študijné programy)
podiel zahraničných študentov z celkového počtu študentov
Mobility študentov podiel vyslaných študentov na mobility do zahraničia z celkového počtu študentov
počet prijatých študentov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku
Mobility zamestnancov počet prijatých učiteľov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku
počet vyslaných učiteľov na mobility do zahraničia v príslušnom akademickom roku
počet postdoktorandov zo zahraničia v príslušnom akademickom roku
Partnerstvá počet aktívnych medzinárodných partnerských zmlúv
počet medzinárodných odborných a vedeckých podujatí organizovaných na fakulte
Rozmanitosť a dostupnosť Inklúzia počet študentov so špecifickými potrebami v jednotlivých študijných odboroch
Poradenstvo počet poradenských aktivít na fakulte
Uplatniteľnosť absolventov, spoločenská úloha a pôsobenie SPU v regióne Celoživotné vzdelávanie počet akreditovaných kurzov celoživotného vzdelávania
Spolupráca s praxou počet uzatvorených zmlúv o spolupráci s praxou
počet projektov s praxou
počet výberových prednášok realizovaných odborníkmi z praxe
Uplatniteľnosť absolventov miera uplatniteľnosti absolventov fakulty
Spoločenská úloha a komunitný rozvoj počet vedeckých a odborných podujatí
počet ponúkaných kurzov UTV a počet absolventov UTV
počet projektov financovaných od iných subjektov ako sú subjekty verejnej správy
Relevantný a kvalitný výskum, vývoj a inovácie Publikácie a ohlasy celkový počet publikačných výstupov učiteľov
počet publikačných výstupov učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus
počet publikačných výstupov študentov doktorandského štúdia, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus
celkový počet ohlasov na publikačné výstupy učiteľov
počet ohlasov na publikačné výstupy učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science a Scopus
počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa zvyklostí v odbore
Projekty počet projektov z domácich grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru
počet projektov z medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru
výška získanej finančnej podpory z domácich grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru
výška získanej finančnej podpory z medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru
Patenty počet domácich patentov
počet zahraničných patentov
Doktorandské štúdium počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) na školiteľa
celkový počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.)
počet školiteľov PhD.
počet výstupov študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) v kategórii A+ a A v danom študijnom odbore
Efektívne financovanie a rozvoj infraštruktúry Efektívne financovanie hospodársky výsledok
podiel iných ako dotačných zdrojov na príjmoch rozpočtu fakulty
Infraštruktúra výška získanej finančnej podpory na rozvoj a infraštruktúru z fondov EÚ
počet titulov študijnej literatúry prístupných v elektronickej podobe
objem finančných prostriedkov vynaložených na modernizáciu informačných a komunikačných systémov
Študentské aktivity a prístupy počet a výška financií na zabezpečenie študentskej záujmovej, športovej, umeleckej a inej mimoškolskej činnosti
počet študentských organizácií a záujmových združení pôsobiacich na fakulte